söndag 3 juni 2012

Örtagårdsbesök

Idag har jag tagit med familj och vänner på örtagårdsbesök, i ösregn! Det var en mysig tur ändå och vi fick köpt lite utav vart både jag och väninnan och alla blev nöjda. Det får nog bli en tur till när vädret är mer stabilt.

Inköpta växter idag blev humle, mästerrot, ricin, åbrodd och  vinruta. 
Min lilla örtagård växer till sig, sakta men säkert. I morgon blir det att plantera nyförvärven. Det är ändå synd att platsen är såpass begränsad! Tänk om man hade en hel åker att jobba med. En åkers storlek i alla fall. Nu får man begränsa sig och tänka småskaligt. Jobbigt för lilla mig med stora trädgårdsdrömmar och visioner...
Och var ska min än så länge pyttelilla apotekarros ta vägen? Den hör ju liksom en örtagård till. Hm, det får funderas några varv på.



Några bilder från stugträdgården kan  jag  klämma in också! Ljuvlig kombination av vita och blå förgätmigej och midsommar blomster i full prakt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar