lördag 2 juni 2012

Har tittat på mina outslagna aklejor. Detstår två rätt stora exemplar bredvid varandra. Tycker nästan de ser ut som två väninnor. De stora utbredda bladverken är som kjolar. Där står de och tisslar och tasslar med varandra. Lutar sig fram och viskar något till den andre i vinden. Undrar vad de skvallrar om?


Det har blivit kallt ute igen. Kallt och blåsigt. Det är extra tröja och långbyxor idag. Fast jag är inne och bakar  bröd. Det är efter ett recept från Arla. Rabarberfrallor. Får se hur det blir. Finns mycket att göra med rabarber och det tycker jag att man ska. En härlig känsla att ha odlat själv. 


Aklejorna kanske vill komma in på lite kaffe? 

1 kommentar:

  1. hihi jag tror du får gå ut med fikat till dem.
    Min flikbladiga blodlönn frös ihjäl i fjol vintras .. tråkigt, jag saknar den lite.
    Visst är det roligt hur trädgården lever sitt eget liv och gör lite som den vill, en del kommer upp där man minst anar det och andra vill inte alls. Din myskmadra är fantastisk! En sådan ska jag absolut skaffa mig. Jag tror växterna gillar sällskap.. gillar att växa vid varann och skvallrar gör de alldeles säkert!

    SvaraRadera