måndag 4 juni 2012

Får man inte plats får man bygga ut!

Det är precis vad jag gjort idag. Fast jag egentligen inte skulle gräva några fler rabatter. Var skulle jag göra av humlen, apotekarrosen och det amerikanska blåbäret som fick flytta på sig? När jag ändå var igång kunde jag gräva lite extra stor rabatt, för det finns fler växter på önskelistan. Känner jag mig själv så kommer de förr eller senare att flytta in i min trädgård och då är det lika bra att ha platsen klar. Det blir troligen förr. 


Växterna till örtagården som syns i bakgrunden mellan växthuset och det nygrävda har kommit i jorden. De börjar bli en liten nätt skara. Ska nog skriva ihop en sida om min örtagård som jag gjort om kryddtädgården. Nörd eller entusiast, jag vet inte? Kvittar vilket faktiskt. 


Än så länge ser det så små och nätta ut att de nästan inte syns på bild. Förhoppningsvis växer de till sig under sommarens gång. 

Maken är mest glad för den nyinköpta gräsklipparen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar