fredag 5 oktober 2012

Festnecessär och lavendelvingar

Idag har symaskinen varit framme. Jo jo men, så är det. Jag har sytt efter mönster från en Tilda-bok. Inga Tildor, men väl två par vingar.


 Lavendelvingar hette de visst, men jag la inte i någon lavendel. Bara vadd. Tyget jag har sytt dem i köpte jag för några år sedan. Det är så härlig blandning av färger i det så jag blir alldeles lycklig. Jag köpte många meter och har använt det till kuddar, gardiner, ett hänge till en docksäng, lekstugegardiner och, och ja, jag minns inte allt. Det finns fortfarande kvar mycket av det tyget och det är bara bra! Det tröttnar jag nog aldrig på.


Jag har sytt en väska också. Eller i alla fall hette den så, festväska. Den blev ganska liten så jag bestämde mig redan när jag klippte till tyget att det skulle bli en necessär istället. En festnecessär! Det ni! Även där finns det rutiga tyget med fast på insidan som foder.


Detta är boken jag använt mig av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar