söndag 26 augusti 2012

Virkade hus-lyktor

Det finns ju en serie som heter Min lilla stad. Det är små krukor med lock. Jag har några sådana. 



Dessa lyktorna får jag väl kalla Mias lilla stad. 



Jag har virkat dem med fasta maskor, stolpar och halvstolpar i en ring som passar runt ett mjölkpaket eller juice paket. Taket virkade jag separat och sydde på när det var klart. Sedan har jag stärkt huset i flor socker och vatten och trätt på det över den tomma paketen. Det tar ungefär två dagar innan allt är helt torrt. Det är batteridrivna värmeljus jag har satt i. Skulle inte våga ha levande ljus i en sådan. 


5 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé! Jättesöta ju. =)

    SvaraRadera
  2. gulligt!
    tänk vad virka är bra, man kan virka allt man vill.. nästan :)

    SvaraRadera
  3. Tänkta först innan jag läst färdigt inlägget; Hjälp! huset kan ju brinna upp! Men så oaktsam är man nog inte. Mycket fina hus! / Annika

    SvaraRadera