onsdag 8 april 2015

En trasig skottkärra...

...och ett envist sinne. Jag fortsätter ovanför trappan idag. Skottkärran är trasig, går inte att laga. Borde rimligen köpa en ny men det tar tid. 


Allt går om man vill tillräckligt mycket. Sex spadtag åt gången, två spänner och stark vilja. Målmedvetenhet. Jag vet hur jag vill att det ska se ut. Slitgöra eller meditativt skapande? Olika sätt att se på det. Genom processen ändrar jag synsätt. Pendlar. Jag vill och jag genomför. Skyfflar grus. 
Återkommer i tanken på det i stort sätt enda, jag minns från högstadiets fysiklektion. "Det man vinner i kraft förlorar man i energi". Hade jag haft ett aneurysm någonstans i kroppen hade det gått sönder idag. 


När trappan är besegrad går man vidare i en spiral av energi. Man skymtar den flisade stigen i bakgrunden. Trappan och stigen gör att vi får tillgång till hela trädgården. Ett samarbete med naturen för att hitta rätt balans. 

Så var det då den där hopplösa slänten som skulle vändas också... Nåväl dagen är ju inte slut ännu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar