fredag 10 februari 2017

Färger på G!

Grått är flott och Gult är Gulligt! Eller Glatt! Kanske Gott? 
Guld
Gredelint är fint? 

Det kanske finns fler färger på G. Jag kommer inte på några just nu. Just nu vet jag bara att det är väldigt Grått ute. Grått och kallt. 

Plockar fram mina garner jag spann i somras. Den solskensgula finullen som jag färgade med renfana spann jag med långdrag. Vilken härlig spinnteknik. Den passar mig. 


Garnet blir fluffigt och luftigt. Ullen ska vara kardad. När man kardar hamnar fibrerna lite hur som helst till skillnad från när man kammar ullen. Kardningen gör det möjligt att släppa in luft i garnet. Kammat garn blir mer fast och jag upplever att det kan se lite blankare ut. Alla fibrer ligger åt samma håll i ett kammat garn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar