onsdag 22 februari 2012

Jag ville bara prova...

...och köpte ett nystan alpacka boucle'. Tänkte göra ett par enkla korta pulsvärmare, men garnet ville mer. När jag nått den tänkta längden såg jag framför mig ett par torgvantar, så det var bara att fortsätta sticka.

Det skulle vara något i gammelrosa till. Egentligen kanske ett smalt sammetsband, men det hade jag inte så ett tjockare garn fick duga.

När torgvantarna var klara fanns det fortfarande garn kvar. Varför inte komplettera med en enkel trekantig halsduk? Den blev inte så stor och jag funderar fortfarande på om jag ska sätta en större knapp mitt på istället för att knyta. Den skulle i så fall gå lite omlott och själva snibben fick nog ett snyggare fall.

Hur som helst blev det väldigt mjukt och gosigt. Det här kommer jag nog sticka fler saker av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar