onsdag 14 mars 2012

Vår på farstukvisten

Idag har jag vårat till det lite på farstukvisten. I en zinkhink satte jag ner några pärlhyacinter, en bellis och en krusig pense'. Det ska bli spännande att se hur den växer till sig och blir.

Jag brukar spara på de där trälådorna man köper clementiner i till jul. Idag tog jag fram en sådan och grävde upp några krokusar i vitt och lila.

Under våren ställer jag upp ett litet extra växthus inne i det stora växthuset. Detta för att kunna starta säsongen tidigare. Under natten låter jag ett eller flera värmeljus brinna. De står längst ner i botten så värmen kan sprida sig uppåt. Det brukar fungera bra.

Pelargonsticklingar har blivit satta och diverse sådder omplanterade och insatta i växthuset.

2 kommentarer:

  1. Så mycket fint!!
    Jag önskar att jag vore mer trädgårdsintresserad, det är ju så vackert!
    Vilken bra idé med clementinlådorna, den är ju så vacker i sin enkelhet tillsammans med krokusarna, så vårigt och fint det blev! Själv har jag inte hunnit med någon vår alls, här hänger fortfarande julslingan kvar på bron, kanske dags att ta bort den nu? ;)

    SvaraRadera
  2. Ah så mysigt...
    jag har inte börjat ett smack med växter än men det börjar klia så smått i planteringsfingrarna. Vad glad man blir varje vår när de små börjar titta upp bland snöfläckarna, bättre blir det inte :)

    SvaraRadera