torsdag 11 juli 2013

Två härvor

Jag har spunnit en härva med melerad merinoull. Ullen var kardad på det här sättet när jag köpte den. Det här var mjukt att hantera. En annan struktur än texelullen som är lite strävare. 


Garnet gjorde jag tvåtrådigt och det blir fortfarande ganska tjockt. Det är väl bara att öva vidare tänker jag. När jag tvinnade ihop de båda trådarna fick jag lite över. Det var ungefär lika mycket som blev över från den sista texelullen jag spann av så jag tvinnande ihop de båda. 


Det här blev resultatet. Merino möter texel. Betydligt ljusare än den härvan med enbart melerad merinoull. Att det kan göra sån färgeffekt är lite häftigt och något kag vill prova vidare med. 
Det blev inte så mycket men lite. Kanske kan bli en kant eller en rand på något framtida projekt. Vad vet jag? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar