onsdag 5 mars 2014

Virkad väst...

...som skulle blivit stickad! Jag stickade, repade upp, gjorde om och repade upp, nytt försök men nej. Det ville inte bli en stickad väst så den blev virkad. 


Det är konstigt det där. Ibland är det som att garnet har en egen vilja och följer man inte med sätter det sig på tvären. Nej, så är det ju inte. Det förstår jag också. Det går ju till och med att diskutera om den fria viljan över huvud taget existerar. Och då brukar man ju inte prata om garns vilja... Fast nu drar jag väldigt åt det filosofiska hållet. I och för sig intressant att grunna över men klokare vet jag inte om man blir. Eller så är det det man blir när man förstår att man inte riktigt förstår... Nu har jag trasslat in mig ordentligt och jag tror det är dags att överge det här resonemanget för tillfället. 


Så här blev den på. Den är virkad i drops <3 you, limited edition. 50% alpaca och 50% ull. Mjukt härligt garn, lite ojämnt i strukturen. Jag har mer kvar av det. Råkade köpa på mig lite när det såldes ut. Mönstret hittade jag här. Jag ändrade lite och gjorde kanten rak istället för vågig. Tyckte det blev snyggare. Det gör ju var och en som man vill. 

1 kommentar: