fredag 12 april 2013

Lamm

Jag hade den stora lyckan igår att få hälsa på de allra sötaste små lamm man kan tänka sig. De var tre veckor gamla. Busiga och nyfikna, som alla ungar är.



Från någon utav tackorna kom ullen jag har fått. Igår gick jag, eller svävade på små rosa moln. Kvittrade som en fågel och tvingade hela familjen att titta på bilderna jag hade tagit. Vare sig de ville eller inte. Som ett barn på julafton!



Någon gång vill jag också bo så, att när man kommer hem möts man av ett ljust litet määä. Och lite grövre MÄÄÄ... Ja, lite fånig är jag nog, eller fårig. Eller nä, det låter konstigt. Helt betagen av dessa små lamm, det blev jag i alla fall och jag är helt säker på att det är precis så man ska bo för att må som bäst!



Määä på er! Trevlig helg alla fina!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar