onsdag 10 april 2013

Tovat sittunderlägg

Hittade garn som var köpt för länge sedan när jag rotade runt i mina korgar. Det var en gång tänkta till tofflor, men det hade jag ingen lust med just nu.

Våren knackar verkligen på dörren. Att ta med sig fika på utflykt är bara ett måste. Ett tovat sittunderlag är precis vad som behövs, det hade jag lust för. Här kan du se hur man virkar den här typen av stjärna, eller ska man kanske kalla det blomma.

Före tovning i tvättmaskin
Efter tovning i tvättmaskin

Det är första gången jag tovar något överhuvud taget. Det krympte en hel del. Jag har använt tre garnnystan. Två grå Naturgarn och ett Drops Eskimo. Jag tvättade underlägget med fintvättmedel tillsammans med en handduk i 40 grader. 

I helgen var vi på långpromenad på Halleberg och hittade dessa söta solarna! Sent, sa Mia om tussilagona. Sent och kallt men inte surt som med rönnbären. Äntligen är de här!


Men isen ligger där den ligger vid Vänerns strand. Idag såg det ut såhär.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar