fredag 31 augusti 2012

Restgarnsvirkning

Jag har haft problem med att få uppladdat bilder här på bloggen, så nu kommer hela paketet i ett enda inlägg.

 Min hög av restgarner har minskat men den är inte slut ännu. Jag fortsatte på temat mössa och pulsvärmare. När jag virkade den ena mössan blev jag väldigt inspirerad att baka kanelbullar. Hmm, undrar varför...?


De bruna pulsvärmarna är stickade. Skaften är ca 15 cm långa och jag varvade resårstickning, 5 varv och slätstickning, 15 varv så att det blir som sektioner som drar ihop sig. Rosetten virkade jag efteråt och sydde på för att få samma färger som mössan. Kaffe och kanelbulle!


Det andra settet jag virkade går i kalla färger. Kalla färger till en varm och fartfylld tjej. Det är kanske bra, för att få balans.  Min rara kompis ska få det så hon slipper frysa när hon går till jobbet på morgonen. Jag satte på rosetter på mössan. Jag var bara tvungen. Den såg bara halvfärdig ut utan dem. Hon är annars inte så rosettig av sig. Det är jag. Hoppas det funkar ändå.




1 kommentar:

  1. Hej och tack för kommentaren! Sockar är det bästa att sticka (man kan inte glömma att sticka en tumme eller så, vilket annars brukar kunna hända mig när jag stickar vantar).. :)

    SvaraRadera