lördag 25 augusti 2012

Virkad mössa och torgvantar

Jag har samlat ihop lite restgarner och sorterat dem i färger som passar ihop. Det räckte till en mössa och ett par pulsvärmare. 


Hade tänkt att virka en blomma och sätta på mössan men det kändes väldigt mainstream. I stället broderade jag något snirkligt med öglestygn. Vet inte riktigt vad det ska föreställa, men så här blev det. Det är roligt med restgarner för man vet inte hur det kommer att sluta. Hur långt kommer garnet att räcka och har jag planerat rätt. Räcker det inte får man hitta på någon slags lösning. Inget bestämt på förhand. Kul! 


Det är också spännande att se hur färgerna lyfts fram på olika sätt när man sätter ihop dem. Den randen tex som ser gul ut är egentligen en rest efter de gröna tofflorna jag virkade i våras. Tofflorna blev rejält gröna men här ser garnet gult ut. 


Tuva provar mössan och för henne är den på tok för stor! Ha ha! För mig är den alldeles lagom. Tur att den inte var till henne. ;) 
Nu ska jag försöka göra färdigt nästa ofärdiga grej som väntar på uppmärksamhet. 

Ha en bra dag allesammans!

1 kommentar: