måndag 28 juli 2014

Färgsprakande!

För ett tag sedan köpte jag färg som fixeras vid rumstemperatur. Jeaba kallfärga från Ateljé Norrgården gårdsbutik. 
Nu har jag provat den. Urkul och enkelt! 


Garnet hade jag liggande hemma, köpt för att växt eller svampfärga med. Det blir ju sällan som man tänkt sig men i slutänden brukar det bli bra. 


Så mellan åskmuller och skurar igår eftermiddag sköljde jag härvorna. 
Det ena sommarsprakande och det andra färgat med tanken åt sjön. Blågröntgrått. 


Jag färgade lite ulltussar också, till kommande projekt. Alltid bra att ha på lut. 

Gult, grönt mellan och mörkblå. 

1 kommentar:

  1. Härliga färger på garnet!! Men jag ryser en huggorm i isoleringen...tur det slutade bra. Nu fortsätter vi måla :) Jag håller på för fullt nu blir det lister som ska få sig en släng av penseln. Kram Anna

    SvaraRadera