söndag 13 juli 2014

Testing testing

Den smutsigaste ullen jag rensade sist gången vi var i stugan la jag över ett parti bortrensade kirskål i förhoppning att det skulle kväva den. Det verkar den inte ha gjort för kirskålen kommer tillbaka med kraft som aldrig förr. Jag har nog gödslat den istället... Hm! 

Däremot gjorde jag en annan upptäckt. Den smutsiga ullen var kritvit på ovansidan! Det har regnat, men ändå. Jag har ju lärt mig detta tidigare, att regnet tvättar men det var ingen jord eller bös på undersidan, bara samma smuts som innan. När jag fick syn på detta fick jag ju snabbt samla ihop den renaste ullen, fram med baljan och i med vatten. Kallvatten, inget medel. 

Nu gör jag som grodan och lever på hoppet! En del av ullen är kvar över kirskålen och en del i baljan. På onsdag åker jag till stugan igen. Då blir det utvärdering. Ullen i rabatten vände jag med den smutsiga sidan upp och en förhoppning om regn (förlåt alla semesterfirare). 



Det kanske är en metod för den allra smutsigaste ullen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar