tisdag 15 juli 2014

Idag är världen orange

Igår var den lila och vit, för den entrådiga härvan med två färger i blev klar. Ljung, tänker jag. Eller blåbär och mjölk! Gott! 


Jag har kardat två färger separat. Innan jag rullade ihop dem för att spinna la jag ihop en lila och en vit. Jag fick lite vit fiber och lite lila fiber när jag spann. 


Idag är jag mer färgstark och har färgat vit ull orange. Ringblomma! Så tänker jag. 


Härlig, stark i färgen. En påse Kool-aid till lockarna på 30 gram och två påsar till den andra som är 50 gram. 
Nu ligger det på tork. Och sprakar av färgglöd. Det kan aldrig vara nyttigt att dricka det här som saft som det är egentligen. Men ett smidigt sätt att färga är det helt klart! 

Ha en härligt färgglad dag ni också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar