onsdag 11 april 2012

Idag har vi varit effektiva, om jag får säga det själv.

Vi har klippt och gallrat lite i de två vildvuxna kornellerna som står på tomten vid stugan. Riset från dem planterade, eller rättare sagt stack vi ner i en slänt nedanför stugan. Min erfarenhet an kornell är att den växer hejdlöst och just därför passar den faktiskt bra där.

Sedan har vi gett oss på ännu ett parti med brännässlor och kirskål. Vi har grävt och rensat, grävt och rensat. Där planterade vi sedan tre vinbärsbuskar som växte på ett hopplöst ställe. På lukten kändes det som om det skulle vara svarta vinbär, men vi får vänta och se.

Barnen har rensat hallonsnår som växt över något som troligen varit en fin plantering. Jag tror det växer daglilja där, men det vet jag inte helt säkert det heller. Helt säker är jag i alla fall på att några hallon inte var tänkta att växa där från början.

Det är ju oerhört kul att gräva och få lite ordning på trädgården. Vi har jobbat i ösregn och Tripp, Trapp och Trull har varit kanonduktiga och ihärdiga! Nu är vi alla rejält smutsiga och redo för den perfekta påsklovslunchen för grävande mammor, nämligen korv med bröd.

Visar bild på vinbären och det hopplösa partiet som blir nästa projekt i iordningställandet av stugträdgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar