onsdag 23 maj 2012



Det händer lustiga saker i min trädgård. Eller lustiga och lustiga, jag vet inte...

Trodde inte att myntan i ena pallkragen någonsin skulle försvinna ur min trädgård men det är precis vad jag tror har hänt. Möjligen har vinterns barfrost gått hårt åt den för det enda som växer där nu är små frösådda persilja från pallkragen bredvid.

En annan "lustighet" är citronmelissen. Även den har stått där tappert på ett och samma ställe under några år. I år dyker den upp i andra änden av pallkragen. Dragonen, som står bredvid, breder ut sig och tar för sig av utrymmet.

Min trädgård brukar vara fylld av svarta violer. De dyker upp lite här och var vanligtvis både i rabatter och grus. I år har jag bara en enda pytteliten planta gömd bredvid en daggkåpa.



Konstigt vad det blir, trädgården lever sitt eget liv, hur man än är där och planerar , pysslar om och flyttar runt. Men äppleträdet blommar, syrenen har slagit ut och den första aklejan. Den blev blekrosa och dubbel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar