onsdag 16 maj 2012

Hålmönsterstickade pulsvärmare

Denna kyliga maj behöver man nästan fortfarande använda något att värma händerna med. Vantar känns kanske lite överdrivet, men ett par nya pulsvärmare. 


Dessa stickade jag i Baby Alpca Silk med mönster från Drops. När jag nu ändå var igång med hålmönsterstickning var det lika bra att fortsätta i samma anda. Det blir ju så romantiskt med hålmönster. Garnet är mjukt att sticka med och jag kan inte tänka mig att dessa kommer klia på handlederna som annars ullgarn ibland kan göra. Fast det är olika sorters ullgarn. Allt ull kliar inte. 


Önskar alla en fortsatt trevlig dag! 

1 kommentar:

  1. Supersnygga. Och säkert härligt värmande. Fina trädgårdsbilder :-) Ibland önskar jag att jag hade en lite trädgård och ibland är det ganska skönt att vara utan (när kroppen säger ifrån). Tur att många fotograferar sina trädgårdar så vi utan kan få lite snålskjuts och njuta av bilderna i alla fall :-) Ha en fin vecka.

    SvaraRadera