onsdag 2 maj 2012

Nytt i kryddträdgården

Har köpt lite nya plantor till min pyttelilla kryddträdgård. Den är enkel till både utseende och konstruktion. Fyra pallkragar, grus, en buxbomhäck och en hammock. Ändå är det nästan den plats i trädgården vi använder mest.

Det rymmer ändå en del plantor i dessa fyra pallkragar. Jag har två sorters timjan, den vanliga och citrontimjan, rosmarin, salvia, dragon, citronmeliss, persilja, curryeternell och mynta. I år köpte jag två plantor med luktärter att ha i mitten i två utav pallkragarna.

När jag skulle binda ihop bambupinnarna som stöd för luktärterna kom jag på att något grönt snöre hade jag fortfarande inte fått köpt. Jag tog lite lila bomullsgarn istället. Varför måste snören vara gröna egentligen? Till toppen virkade jag en bit med luftmaskor och på varvet tillbaka luftmaskbågar. Sedan knöt jag det om bambupinnarna och fick en liten ros på toppen. Man tager vad man haver och så fick det bli! Ljuslila blir fint när kryddorna blommar senare i sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar